maanantai 16. kesäkuuta 2014

Kohti uusia seikkailuja

Rakkaat juoksukenkäni palvelivat minua uskollisesti noin vuoden päivät. Laskin, että olen juossut niillä tuona aikana noin 1000 kilometriä. Väillä auringossa, toisinaan sateessa.

Ne eivät jättäneet pulaan Extreme Runin eikä Cross Challengein esteissä (vaikka meinasin kummassakin juoksussa hukata toisen lenkkarini jonnekin polvenkorkuiseen mutaan!). Olen pessyt ne moneen kertaan pesukoneessa.

Kapusin niillä vuorelle. Olen ollut niissä iloinen, sydän onnesta pakahtumaisillaan. Olen ollut epätoivoinen, itkenyt ne jalassa ja löytänyt taas jostain toisen polun varrelta toivoa. Olen miettinyt ne jalssa pääni puhki, ratkoen kaikenlaisia suuria ja pieniä elämän kysymyksiä. 

Olen juossut näillä kengillä kahden estejuoksun lisäksi yhden puolimaratonin, yhden 15 km-juoksun, 5 kymppiä ja yhden 5 km-kilpailun.

Ne eivät antaneet luovuttaa, vaan veivät uudelleen ja uudelleen lenkkipolulle, veivät eteenpäin ja kantoivat.

Nämä kengät ovat opettaneet sisua ja sitkeyttä!

Aika hyvästellä...

Lenkkarit eivät sinänsä ole vielä kuluneet liikaa ja pehmustavat edelleen askelta riittävästi. Mutta repaleisilla kengillä on vaikea juosta. Sen lisäksi muutaman viikon kuluttua alkaa systemaattinen maratontreeni. Nyt on sopivasti aikaa juosta uudet kengät makaviksi!

Sitäpaitsi uudet olivat alennuksessa. Ja ovat niin ihanan PINKIT!

Uusille poluille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti