torstai 13. maaliskuuta 2014

Tuli vaan mieleen

Tuli vaan mieleen, että sitä tarinaa omasta elämästä voi tosiaan kertoa ihan arkisistakin asioista. Katselin eilen kevätauringon valaisemia t o d e l l a likaisia ikkunoita ja noin viikko sitten pesemääni keittiön lattiaa, joka näyttää siltä, että joku olisi kaatanut siihen ensin tahmeaa mehua ja sitten hiekkaa (ja näinhän asia on!). Huomasin myös harmaan pölykerroksen kaikkialla ja joka paikassa. Huomasin pyykkikasan ja viikkaamattomat puhtaat pyykit telineessä. Huomasin lasteni likaiset vaatteet ja räkänenät. Ja kaikenlisäksi huusin ja karjuin heille taas! Mieltä painoi myös eräs aloittamaton juttu eurovaaleista ja ainkin sata tarkistettavaa ja hyväksyttävää kommenttia lehtemme facebook-sivuilla.

Niin, kaikenlaista tekemätöntä ja huonosti tehtyä.

Voisin kokea olevani riittämätön ja huono. Huono kotiäiti, huono äiti, huono työntekijä. Kaikenlaista huonoa.

Mutta enpäs koekaan!

Päätän nähdä merkit mitallin välttämättömänä kääntöpuolena kaikista niistä ihanista asioista, joita olen sen sijaan viime aikoina tehnyt. Ja kaikenlisäksi hyvin.

- Olin mm Suomessa pitämässä puhetta, johon minut oli pyydetty.
- Olen kirjoittanut paljon blogia.
- Olen tienannut rahaa.
- Olen juossut paljon ja treenannut.
- Olen kehittänyt tavan kerätä rahaa hyvään tarkoitukseen.
- Olen ollut lasten kanssa retkellä.
- Olen jaksanut lukea lapsille joka päivä iltasadun. Jo kolmena peräkkäisenä päivänä!
- Olen ottanut paljon valokuvia.
- Olen tehnyt ja myynyt korvakoruja.
- Olen kehittänyt lasteni vastustuskykyä altistamalla heidät kaikenlaiselle lialle... (heh)
- Olen tehnyt suuria harppauksia eroprosessissa.
- Olen ollut aika onnellinen!

Näin minä kerron itseni kaikenlaisesta vapaaksi. Unohtamatta kuitenkaan vastuuta. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti